Publicitātes prasības

Projekta “Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās” īstenošana ietver sabiedrības informēšanu par projekta gaitu, mērķiem, aktivitātēm, Eiropas Savienības (ES) finansējumu un tā izlietojumu, veidojot sabiedrības izpratni par ieguvumiem, ko sniedz ES ikviena cilvēka dzīvē. Īstenojot projekta ietvaros paredzēto Individuālo plānu Sadarbības partnerim ir jānodrošina komunikācijas un vizuālās identitātes prasības atbilstoši ES fondu 2021.–2027. gada plānošanas perioda un Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām, Līgumā un Vienošanās 3. pielikumā noteikto.

  • Visos ar projekta īstenošanu saistītajos dokumentos un komunikācijas materiālos, ko paredzēts izplatīt plašākai sabiedrībai, medijiem vai pasākuma dalībniekiem, jāsniedz pamanāms paziņojums, kurā jāuzsver no Eiropas Savienības (ES) saņemtais atbalsts, izvietojot logotipu ansambli: ES emblēmu ar tekstu "NextGenerationEU" kopā ar Nacionālās attīstības plāna 2021.-2027.gadam (NAP2027) logo, kā arī jāpievieno Jaunatnes starptautisko programmu aģentūras (JSPA) logotips. Emblēmas un logo lietošanas nosacījumi:

    • ES emblēma ar paziņojumu par finansējumu izvietojama kreisajā pusē, bet NAP2027 logo labajā.
    • Ja papildus ES emblēmai tiek attēloti citi logotipi (piemēram, JSPA, kas novietojams aiz NAP2027 logo), ES emblēmai pēc augstuma vai platuma ir jābūt vismaz tikpat lielai kā citam lielākajam logotipam. Neviens logotips nedrīkst būt lielāks par ES emblēmu ar paziņojumu par finansējumu. Izņēmuma gadījums var būt, ja projektā izstrādāts atsevišķa vizuālās atpazīstamības zīme, kas tiek izmantota Individuālā plāna komunikācijā. Tādā gadījumā šī vizuālās atpazīstamības zīme var būt lielāka par pārējiem logo. Šādas atsevišķas vizuālās atpazīstamības zīmes izveide un izmantošana ir atļauta, saskaņojot ar JSPA.
    • ES emblēmas krāsu (pilnkrāsu, baltu (white outline), melnu (black outline)) nosaka atkarībā no fona. Uz spilgtiem foniem var izvēlēties emblēmas pilnkrāsu versiju, savukārt uz tumšiem foniem, piemēram, uz melnbaltiem materiāliem, ideāla izvēle būs paziņojums par finansējumu baltā krāsā.
    • Jāizvairās no kontrastējošiem tekstiem, logotipiem, attēliem vai jebkuriem citiem vizuāliem elementiem, kas var apdraudēt labu logotipu ansambļa salasāmību.
    • Vizuālās identitātes materiālu izmantošanā jāievēro konsekvence – visus logotipus lieto vai nu krāsainā vai melnbaltā versijā.
    • Logo ansamblis jāizvieto pie kreisās apakšējās malas. Ja vizuālā materiāla specifikas dēļ tas nav iespējams, tad pieļaujamas arī šādas versijas:
      • logo ansamblis atrodas kreisajā, augšējā stūrī,
      • ES emblēma ar piebildi par NextGenEU finansējumu + NAP logo atrodas kreisajā augšējā stūrī, bet papildu logo (piemēram, projekta īstenotāja) – labajā stūrī.
    • Brīvajam laukumam no malas jābūt vismaz ES emblēmas karoga augstumā, kas ir arī no teksta brīva drošības zona uz visām malām.

    ES emblēma ar attiecīgo paziņojumu par finansējumu un NAP logo

     

    ES emblēmas failus ar paziņojumu par finansējumu un NAP2027 logo latviešu un angļu valodā iespējams lejupielādēt šeit vai tīmekļvietnē www.esfondi.lv.

    JSPA logo

    JSPA logo 

    Piemērs ar logotipu izvietošanu:

    Projekta īstenotājs drīkst blakus novietot arī savu logo, ievērojot minimālās atstarpes “7” izmērā no NAP2027 logotipa.

    • Oficiālajā tīmekļvietnē un sociālo mediju vietnēs jāpublicē īss, ar atbalsta apjomu samērīgs apraksts par projektu, tā mērķiem un rezultātiem, kā arī jāuzsver no ES saņemtais finansiālais atbalsts. Informācija tīmekļvietnē jāaktualizē, tiklīdz pieejama aktuālākā informācija. Aprakstā jāiekļauj norāde uz projekta īstenotāju – JSPA sadarbībā ar novadu un valstspilsētu pašvaldībām vai pašvaldību apvienībām (sadarbības partneri), kā arī saite uz tīmekļvietni www.jaunatne.gov.lv, kur pieejama plašāka informācija par projektu.
    • Publicējot rakstus vai pieredzes stāstus tīmekļvietnē, raksta noslēgumā jāievieto vispārēja informācija par Atveseļošanās fondu: Atveseļošanas fonds (Recovery and Resilience Facility) ir EK centralizēti pārvaldīta budžeta programma, kas izveidota papildus 2021.–2027. gada plānošanas perioda ES daudzgadu budžetam. Tās mērķis ir atbalstīt reformas un investīcijas, kas saistītas ar pāreju uz zaļo un digitālo ekonomiku, kā arī mazināt krīzes radīto sociālo un ekonomisko ietekmi. No Atveseļošanas fonda Latvijas tautsaimniecībā līdz 2026. gada beigām paredzēts investēt 1,97 miljardus eiro, īstenojot reformas un veicot investīcijas visos sešos Atveseļošanas fonda darbības virzienos: Klimats un enerģētika (tai skaitā REPowerEU), Digitālā transformācija, Nevienlīdzības mazināšana, Ekonomikas transformācija, Veselība un Likuma vara.
    • Materiālos, kas satur garāku tekstu un informāciju nekā tikai pamatinformāciju par projektu, noslēgumā obligāti lietojama tekstuāla atsauce:
      Finansē Eiropas Savienība – NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.”
    • Publicējot ierakstus par projektu sociālo mediju kanālos, ierakstos jāpiemin ES atbalsts. Vizuālie materiāli, tostarp videomateriāli, jāapzīmē ar ES emblēmu, paziņojumu par finansējumu un NextGenerationEU, NAP2027 logo un jāinformē par atbalstu tekstā. Informāciju par ES atbalstu var norādīt arī profila aprakstā.
    • Sociālo mediju ierakstos par projektu jālieto mirkļbirkas: #ESfondi #Atveseļošanasfonds, #NextGenEU, ieteicams arī: #JSPA, #radiiespejas.
    • Ikvienā sociālo mediju ierakstā ieteicams lietot atsauci uz Jaunatnes starptautisko programmu aģentūru (Facebook: @Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra, Instagram@jspa_latvia).
    • Ieteikumi rakstu vizuālo materiālu sagatavošanai un prasības logo izvietošanai attēloti digitālo vadlīniju 42. lpp.
    • Projekta īstenotāja, tā sadarbības partnera vai medija tīmekļvietnē, publicējot GIF un kustīgus vai nekustīgus banerus, tajos obligāti jāietver logo ansamblis. Ja logo novietojumam nav vietas, tad uz tā noklikšķinot, tam jāaizved uz tīmekļvietni, kur logo ansamblis ir skaidri redzams, kā arī ir pieejama pilna informācija par ES finansējumu.
    • Veidojot un publicējot video, tajā jāietver logo ansamblis, to izvietojot vienā no trīs variantiem:
      • beigās (obligāti);
      • sākumā un beigās;
      • kā ūdenszīmi visu laiku un beigās.
    • Ievietojot informāciju tīmekļvietnēs un sociālo mediju vietnēs, par labo praksi tiek uzskatīta ES emblēmas un norādes uz fondiem parādīšana digitālo ierīču apskates zonā (publikācijas augšpusē vai integrēti labajā vai kreisajā pusē tekstā), lai lietotājam nevajadzētu ritināt lapu uz leju.

    Piemērs:

    • Visās preses relīzēs jāiekļauj attiecīgā informācija par ES fondu finansiālo atbalstu. Preses relīzēs nav jāievieto ES emblēma un NAP2027 logo vai specifiska projekta informācija (piemēram, projekta numurs)! Ja tiek publicēts apmaksāts raksts, tādā gadījumā ir jāizvieto ES emblēma un NAP2027 logo.
    • Preses relīžu noslēgumā obligāti lietojama tekstuāla atsauce:
      Par Atveseļošanas fondu. Atveseļošanas fonds (Recovery and Resilience Facility) ir EK centralizēti pārvaldīta budžeta programma, kas izveidota papildus 2021.–2027. gada plānošanas perioda ES daudzgadu budžetam. Tās mērķis ir atbalstīt reformas un investīcijas, kas saistītas ar pāreju uz zaļo un digitālo ekonomiku, kā arī mazināt krīzes radīto sociālo un ekonomisko ietekmi. No Atveseļošanas fonda Latvijas tautsaimniecībā līdz 2026. gada beigām paredzēts investēt 1,97 miljardus eiro, īstenojot reformas un veicot investīcijas visos sešos Atveseļošanas fonda darbības virzienos: Klimats un enerģētika (tai skaitā REPowerEU), Digitālā transformācija, Nevienlīdzības mazināšana, Ekonomikas transformācija, Veselība un Likuma vara.”
    • Publicējot rakstus vai pieredzes stāstus medijos, raksta noslēgumā ieteicams ievietot atsauci: “Par Atveseļošanas fondu. Atveseļošanas fonds (Recovery and Resilience Facility) ir EK centralizēti pārvaldīta budžeta programma, kas izveidota papildus 2021.–2027. gada plānošanas perioda ES daudzgadu budžetam. Tās mērķis ir atbalstīt reformas un investīcijas, kas saistītas ar pāreju uz zaļo un digitālo ekonomiku, kā arī mazināt krīzes radīto sociālo un ekonomisko ietekmi. No Atveseļošanas fonda Latvijas tautsaimniecībā līdz 2026. gada beigām paredzēts investēt 1,97 miljardus eiro, īstenojot reformas un veicot investīcijas visos sešos Atveseļošanas fonda darbības virzienos: Klimats un enerģētika (tai skaitā REPowerEU), Digitālā transformācija, Nevienlīdzības mazināšana, Ekonomikas transformācija, Veselība un Likuma vara. Atveseļošanas fonda reformas un investīcijas Latvijā tiek finansētas no Eiropas Savienības Atveseļošanas un noturības mehānisma (European Commission Recovery and Resiliance Facility) budžeta līdzekļiem ar valsts budžeta līdzfinansējumu. Uzzini vairāk: www.esfondi.lv”

    • Ja tiek publicēts apmaksāts raksts, tādā gadījumā ir jāizvieto logotipu ansamblis.
    • Aicinām projektu īstenotājus īstenot regulāru (piemēram, katrā projekta īstenošanās posmā – mācības, idejas izstrāde, īstenošana, izvērtēšana, pēc projekta noslēguma gūtās atziņas un projekta ilgtermiņa ietekme) projektu rezultātu un pieredzes stāstu komunikāciju caur saviem komunikācijas kanāliem, uzrunājot pašvaldību, vietējos vai valsts medijus, kā arī nosūtot tos JSPA publicēšanai pie projekta pieredzes stāstiem.
    • Svarīgs elements projekta īstenošanas laikā, lai informētu sabiedrību par konkrēto Individuālo plānu, kas saņēmis ES finansiālo atbalstu, ir obligātie fiziskie elementi – stendi, plāksnes, plakāti un elektroniskie displeji.
    • Šos fiziskos vizuālos elementus iespējams izveidot ar tiešsaistes ģeneratora palīdzību, atbilstoši dizaina vadlīniju prasībām. Projekta īstenotāji var izveidot drukāšanai gatavus materiālus, ierakstot projekta informāciju latviešu valodā. Tiem ir jābūt skaidriem, viegli lasāmiem un sabiedrībai viegli uztveramiem. Ieteicams izmantot vienkāršu dizainu un izvairīties no informācijas sablīvēšanas un pārāk daudzu logotipu pievienošanas. Uz tiem nav jāizvieto projekta numurs vai cita specifiska informācija par projektu (plašāk skatīt dizaina vadlīniju 50lpp.)
    • Sabiedrībai skaidri redzamā vietā uzsākot faktisko individuālo plānu īstenošanu jāuzstāda:
      • vismaz vienu plakātu, kura minimālais izmērs ir A3 (minimālie izmēri: 279 mm x 420 mm), vai līdzvērtīgu elektronisku paziņojumu, kurā izklāstīta informācija par projektu un uzsvērts no ES fondiem saņemtais atbalsts, ja individuālā plāna kopējās Atveseļošanās fonda (turpmāk – AF) izmaksas ir līdz 100 000 EUR (plašāk skatīt dizaina vadlīniju 50 un 54lpp.);
      • ilgtspējīgu plāksni (izmēri: 279 mm x 420 mm; 300 mm x 400 mm; 400 mm x 300 mm) vai informācijas stendu (izmēri: 2000 mm x 2000 mm; 4000 mm x 2000 mm; 4000 mm x 5300 mm; 3000 mm x 4000 mm), ja individuālā plāna kopējās Atveseļošanās fonda (AF) izmaksas ir virs 100 000EUR, kas ietver materiālas investīcijas vai kur uzstāda iegādāto aprīkojumu (plašāk skatīt dizaina vadlīniju 50-53lpp.).
    • Drukātie plakāti vai elektroniskie displeji ir jāuzstāda, tiklīdz sākta individuālā plāna īstenošana.
    • Ja par projekta līdzekļiem iegādāts tehniskais inventārs, uz tā jābūt uzlīmēm, kas norāda finansējuma avotu (ES emblēma un NAP2027 logo).
    • Satura autora atruna materiālos, kas ietver plašu tekstuālo saturu un viedokļus (piemēram, prezentācijas, informatīvie drukas materiāli) Finansē Eiropas Savienība – NextGenerationEU. Tomēr paustie uzskati un viedokļi ir tikai autora(-u) uzskati un viedokļi un ne vienmēr atspoguļo Eiropas Savienības vai Eiropas Komisijas uzskatus un viedokļus. Par tiem nav atbildīga ne Eiropas Savienība, ne Eiropas Komisija.
    • Cieša sadarbība visās komunikācijas aktivitātēs ar atbildīgo AF koordinējošo iestādi (JSPA) - piemēram, ja ir izveidots komunikāciju plāns kādai aktivitātei, tas jāsaskaņo ar JSPA.
    • Projekta ietvaros iespējams paredzēt izdevumus komunikācijai: reprezentācijas materiālu, informatīvo un metodisko materiālu izgatavošanai, reklāmas, maksas rakstu/sižetu publicēšanai medijos. Izdevumi attiecināmi saskaņā ar Vienošanās par finansējuma piešķiršanu 2.pielikumu “Izmaksu pamatojošo un rezultātu apliecinošo dokumentu saraksts” un “Vienkāršoto izmaksu aprēķina un piemērošanas metodika Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 2. komponentes “Digitālā transformācija” reformu un investīciju virziena 2.3. “Digitālās prasmes” reformas 2.3.2.r. “Digitālās prasmes sabiedrības un pārvaldes digitālajai transformācijai” 2.3.2.1.i. investīcijas “Digitālās prasmes iedzīvotājiem t.sk. jauniešiem” projekta “Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās” īstenošanai”
    • Projekta īstenotājam ir iespēja saņemt konsultāciju sev būtiskos jautājumos par publicitāti, projekta un individuālā plāna rezultātu izplatīšanu, sazinoties ar JSPA komunikācijas nodaļas pārstāvjiem. JSPA aicina maksimāli izmantot šo iespēju, tai skaitā, saskaņojot materiālus, ja nav pārliecība par atbilstošu vizuālās identitātes piemērošanu.
    • JSPA aicina noteikt par komunikāciju atbildīgo personu, (t.sk. informēt par atbildīgās personas izmaiņām) ar kuru JSPA pārstāvis var sazināties par projekta atspoguļošanu un nepieciešamības gadījumā aicināt piedalīties mediju intervijās vai citās komunikācijas aktivitātēs.
    • Lai veidotu sadarbību ar medijiem, piedāvājam video lekciju par sadarbību ar medijiem.
    • Jautājumu gadījumā sazināties ar JSPA Komunikāciju nodaļu:
      • Māra Medne, Komunikācijas nodaļas vadītāja, mara.medne@jaunatne.gov.lv; + 371 25660858;
      • Egija Ļuļēna, Komunikācijas nodaļas vecākā komunikācijas speciāliste, egija.lulena@jaunatne.gov.lv; + 371 67356251;
      • Ramona Markeviča, Komunikācijas nodaļas vecākā komunikācijas speciāliste, ramona.markevica@jaunatne.gov.lv; + 371 67356257.

    Aģentūra informē, ka šajā dokumentā atrunātās prasības ir obligāti ievērojamas!

    Papildu komunikācijā par projektu un tā ietvaros īstenojamo individuālo plānu JSPA iesaka izmantot arī Atveseļošanas fonda komunikācijas un dizaina vadlīnijām norādīto:

    • burtveidolu Arial (skatīt dizaina vadlīniju 20. lpp.);
    • darbības virziena krāsu (skat. dizaina vadlīniju Digitālās transformācijas virzienam atrunāto krāsu dizaina vadlīniju lpp);
    • Atveseļošanās fonda simbolu Latvijā - vējdzirnavas (skatīt dizaina vadlīniju 28.-29. lpp.);
    • ievērot praktiskus padomus, lai uzlabotu komunikācijas aktivitāšu ietekmi un rezultātus (skat. dizaina vadlīnijās sākot no 33. lpp, nodaļu "2.3 Vizuālās identitātes izvietojums");
    • izmantot praktiski izmantojamas komunikācijas veidnes, piemēram, sociālo mediju ierakstu, prezentāciju un citu materiālu izveidei (skat. dizaina vadlīniju 78.-87. lpp).

Informācija šajā sadaļā tiks papildināta.

Informācija aktualizēta 25.02.2025.

Agnese Kalniņa

Nacionālās jaunatnes politikas atbalsta nodaļas vadītāja

Laila Ābena

Nacionālās jaunatnes politikas atbalsta nodaļas vecākā eksperte

Gundega Siliņa

Nacionālās jaunatnes politikas atbalsta nodaļas vecākā eksperte (digitālais darbs ar jaunatni)

Dalīties
“Eiropas Solidaritātes korpuss”“Erasmus+”“Eurodesk”Jaunatnes politikas valsts programma“PROTI un DARI 2.0”“eTwinning”“Digitālā darba ar jaunatni sistēmas attīstība pašvaldībās”
Translate »