Ziņojums par eTwinning ietekmi uz skolotāju sākotnējo izglītību

eTwinning 2023. gada ziņojumā galvenā uzmanība ir vērsta uz skolotāju sākotnējo izglītību un īpaši uz iniciatīvu “eTwinning topošajiem skolotājiem”, lai pētītu eTwinning ietekmi uz pedagoģijas studentiem, augstskolu mācībspēku un augstskolām.

Ziņojumā iekļautie dati iegūti no piecām fokusa grupām un divām daļēji strukturētām intervijām, kas tiešsaistē veiktas, piedaloties augstskolu pedagogiem un skolotājiem-praktikantiem no pedagoģijas augstkolām, kas 2022. gadā bija nominētas “eTwinning topošajiem skolotājiem” Eiropas balvai.

2023. gada ziņojums liecina, ka eTwinning ir integrēts augstskolu pedagoģijas programmās dažādos veidos, kas ļauj to pielāgot atbilstoši iestāžu un skolotāju apmācītāju vajadzībām un situācijai (piem., atkarībā no tā, vai pastāv norīkošana darbam skolā, laika ierobežojumi, integrēšana pētniecības publikācijās). Tas liecina, ka eTwinning pieļauj zināmu elastību un pielāgošanu, vedinot domāt, ka nav vienas universālas pieejas, un ka iestādes un augstkolu docētāji tiek aicināti pielāgot savas pieejas atbilstoši individuālajām vajadzībām un apstākļiem.

Kopumā eTwinning augstskolu mācībspēkiem un studentiem sniedz tādus pašus ieguvumus kā visiem eTwinning dalībniekiem – starptautisko darbību, kompetenču attīstību, jaunas zināšanas par pedagoģijas metodēm, savstarpējo atbalstu un iesaistīšanos kopienā. Konkrētāk, eTwinning subjektīvā pievienotā vērtība skolotāju sākotnējā izglītībā ir saistīta ar to, ka tas:

  • veicina iestāžu starptautisko darbību, iekļaušanu un atvērtību,
  • sniedz iespējas pilnveidot mācībspēku un topošo skolotāju pamatkompetences,
  • ietekmē mācībspēku mācīšanas praksi ar novatorisku metodiku, kas pārsniedz tradicionālās mācīšanas robežas universitātēs,
  • piedāvā pedagoģisko telpu, kurā studenti var īstenot to, ko ir iemācījušies savā sākotnējā izglītībā,
  • palielina studentu motivāciju un attiecīgi interesi par skolotāja profesiju, jo tiek piedāvāta alternatīva, novatoriska un aizraujoša pieeja mācīšanai,
  • rosina veidot tīklus ar citiem studentiem, jau strādājošiem eTwineriem un citiem skolotājiem, kā arī ar eTwinning vēstniekiem, tā ļaujot viņiem mācīties no citu praktiskās pieredzes un ietekmējot to, cik gatavi viņi jūtas mācīšanas darbam,
  • sniedz Eiropas sadarbības piedāvātos labumus skolotājiem praktikantiem, kuri fiziski nevar ceļot,
  • dod studentiem iespējas veidot pastāvīgas profesionālās pilnveides kultūru savā skolotāju sākotnējā izglītībā,
  • veicina Eiropas dimensiju, mudinot studentus un mācībspēku izmantot arī citas Eiropas iespējas, ko sniedz Erasmus+ programma.

Vai vēlaties uzzināt vairāk?

Kopsavilkuma ziņojums ir pieejams šeit. Viss ziņojums 2023. gada decembrī tiks publicēts šeit.

Informācijas avots: ESEP

Attēla autors: Ron Lach no Pexels.com

Dalīties
Translate »