Veiksmīgi noslēdzas jauno eTwinning Skolu mentoru mācības

Pagājušajā nedēļā noslēdzās “eTwinning Skola” statusu ieguvušo izglītības iestāžu mācības, kuras aizsākās pagājušā gada augustā. Mācībās tikās 12 Latvijas “eTwinning Skola” statusu ieguvušo skolu pārstāvji – pieredzējis eTwinneris, skolotājs, kurš īsteno savu pirmo eTwinning projektu un skolas vadības pārstāvis. Šo mācību laikā pieredzējušie eTwinning skolotāji apguva mentorēšanas mākslu, sniedza atbalstu pirmā projekta īstenošanā saviem kolēģiem. Svarīgs mācību aspekts bija arī skolu vadības iesaistīšanās, lai veidotu labāku saikni ar vadību, komunikāciju un gūtu nepieciešamo atbalstu ikdienas darbu veikšanai. Šādas mācības par mentorēšanu un atbalsta sistēmas veidošanu skolās norisinās ne pirmo reizi.

Mācību ietvaros īstenotie eTwinning projekti

Mācību pirmajā daļā tikās jaunie eTwinning skolotāji un pieredzējušie eTwinning projektu īstenotāji, lai kopīgi plānotu jaunus eTwinning projektus. Otrajā tikšanās reizē skolotāji prezentēja savu veikumu, dalījās ar saviem iespaidiem par projektu gaitu, savstarpējo sadarbību un skolēnu iesaisti īstenotajos projektos.

Mācību abas dienas bija piepildītas ar refleksijām par paveikto dažādos griezumos. Mentori atskatījās uz savu lomu un apdomāja, kā nākotnē kļūt par vēl labāku mentoru, apzinot savas priekšrocības un izaugsmes vajadzības. “Jaunie” skolotāji izvērtēja sadarbību savā pirmajā eTwinning projektā gan ar projekta partneriem un skolēniem, gan ar saviem mentoriem un skolas vadību. Šoreiz dalībnieki varēja mācīties ne tikai no savas pieredzes, bet arī no citu dalībnieku gūtās pieredzes, jo neviens neskopojās ar savām atziņām un labprāt stāstīja arī par problēmām un grūtībām, ar kurām saskārušies, un kā tās risinājuši. Mācību dalībnieki bija gan īstenojuši projektus ar dažādu vecumgrupu skolēniem, gan piedzīvojuši projektu partnera pazušanu, gan saskārušies ar tehniskiem izaicinājumiem.

Otrajā dienā kopā ar Paulīnu Latsoni dalībnieki izmēģināja dažādus refleksijas uzdevumus un domāja par to, kā panākt skolēnu lielāku un līdztiesiskāku iesaisti projektos. Savukārt mācību izskaņā skolu komandas radīja savu rīcības plānu savas skolas eTwinning komandas paplašināšanai.

Šeit vari iepazīties ar mācību laikā īstenotajiem projektiem, kuru laikā tika izveidoti jēgpilni un noderīgi mācību materiāli. Šie materiāli ir brīvi pieejami visiem Latvijas skolotājiem.

Projekta laikā bērni piedalās Mārtiņdienas svētkos ar pašdarinātiem mūzikas instrumentiem, improvizējot ar tiem, ejot rotaļās un dziedot dziesmas, attīstot muzikālo dzirdi un ritma izjūtu. Mākslinieciskajā darbībā apgūt rotaļas un vizualizēt Mārtiņgaili.

Ja meklē idejas muzikālam projektam, noteikti ieskaties “Dimdaru, damdaru” TwinSpace vidē, kura atradīsi īsus video ar instrukcijām, kā pagatavot mūzikas instrumentus un skaņu rīkus no vienkāršiem, plaši pieejamiem materiāliem!

Šis eTwinning projekts ir lielisks piemērs, kā var sadarboties dažādu vecuma posmu skolēni. Šai gadījumā – Majoru vidusskolas trešo klašu skolēni un Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas desmito klašu skolēni. Skolēni kopīgi veidoja animācijas par drošības tēmām. Jaunākie skolēni veidoja sižetus un izspēlēja tos stundu laikā, turpretim vecākie skolēni pēc izveidotajiem sižetiem izveidoja datorizētas animācijas.

Projekta aktivitāšu sadaļā TwinSpace, atradīsi visus trešās klases skolēnu scenārijus, animāciju veidošanas procesa fotogrāfijas, pašas animācijas filmiņas un pat pamācību, kā lietot OpenToonz (bezmaksas atvērtā pirmkoda programmatūra)!

  • eTwinning projekts “Draudzības domino” (dibināja Degumnieku pamatskola, Viduskurzemes pamatskola-attīstības centrs)

Projekts laikā dalībnieki apzināja dažādas spēles un veidoja dizainus, kas būtu piemēroti speciālās izglītības skolēniem vai pirmsskolu skolēniem.  Spēles rika veidotas darbmācības stundās no koka, kā arī testētas dažādos veidos, lai pārliecinātos par to piemērotību mērķgrupai.

Projekts “Esi drošs, ne pārdrošs!” ir veidots kā klases stunda sākumskolas skolēniem, kuras galvenais uzdevums bija atkārtot zināšanas par drošību dažādās situācijās un padziļināti izpētīt visus drošības noteikumus, radot dažādas spēles, infografikus un video.

Galēnu un Dundagas skolēniem izdevās īstenot projektu, no kura labumu guva ne tikai projekta dalībnieki, bet arī visa sabiedrība. Pētot dažādus vēstures avotus un literatūru, katras skolas skolēni izveidoja interaktīvo spēli, kuru testēja un vērtēja sadarbības partneri. Šī spēle vēlāk tika nodota arī Roberta Mūka muzejam un Dundagas vidusskolas muzejam, kur šīs spēles varēs izspēlēt muzeju apmeklētāji!

Ja kādreiz esi Galēnos vai Dundagā, droši izmēģini spēli platformā GoosChase! Platformai ir savi lietošanas limiti, bet ar mazu devu pacietības un sadarbību ar spēles izveidotājiem / muzeju, tev būs brīnišķīga iespēja pašam izmēģināt šo spēli.

  • eTwinning projekts “Koki / Trees” (dibināja Rūjienas PII “Vārpiņa”, Pļavniekkalna sākumskola)

Šis ir vēl viens veiksmīgs dažādu vecuma grupu projekts. Pirmsskolēni iepazīst tuvākajā apkārtnē augošos kokus, to uzbūvi un nosaukumus, fotografē un tulko uz angļu valodu. Savukārt sākumskolas skolēni veido mācību spēli dažādu koku iepazīšanai latviešu un angļu valodās, izmantojot digitālo rīku Scratch.

  • eTwinning projekts “Healthy Rainbow” (Rīgas 2. pamatskola, Viduskurzemes pamatskola – attīstības centrs)

Šī eTwinning projekta laikā speciālās skolas skolēni vecumā no 7 – 14 gadiem iepazina dažādus augļus un dārzeņus, mācījās par to nozīmi cilvēka uzturā, sekoja tam, cik daudz paši lieto šos produktus un izmēģināja jaunus produktus. Vienlaikus katrs sekoja līdzi, kā ir mainījušies ēšanas paradumi pirms un pēc dalības projektā.

Citi noderīgi materiāli

Mācību laikā īpašu uzmanību izpelnījās Latvijas Skautu un Gaidu centrālās organizācijas radītais materiāls “Rūpējies par sevi un savu tuvāko”. Ir pieejami šādi materiāli:

  • Brošūra, kuras mērķis ir sniegt atbalstu un idejas, kā parūpēties par sevi un arī savu tuvāko. Materiālā ir apkopoti dažādi ieteikumi – izvēlies tos, kas Tev der vislabāk, un centies tos praktizēt un ieviest savā ikdienā pēc iespējas regulārāk.
  • Sarunu kartītes. Šīs jautājumu kartītes ir paredzētas grupu vadītājiem, kuri strādā ar bērniem un jauniešiem, ar mērķi sekmēt savstarpējo iepazīšanos, satuvināšanos, saliedēšanos. Jautājumi palīdz jauniešiem atraisīties un dalīties savās domās un emocijās ar pārējiem. Tīmekļa vietnē ir pieejams skaidrojošs video un drīzumā arī gaidāmas pašas kartītes, kuras būs iespējams izdrukāt un lietot darbā ar bērniem un jauniešiem.

Nodarbību vadītāji

Nodarbības vadīja Liene Millere (eTwinning izglītības eksperte), Edīte Sarva (eTwinning vēstniece, Limbažu valsts ģimnāzijas metodiķe), Inga Pāvula (izglītības konsultante), Paulīna Latsone (skautu un gaidu vadītāja, “Iespējamās misijas” absolvente).

Dalīties
Translate »