Sešu Eiropas valstu pirmsskolu pedagogi tiekas mācībās par āra pedagoģijas metodēm
No šī gada 7. līdz 10. jūnijam eTwinning skolu sadarbības tīkla organizēts seminārs Valmierā pulcēja 24 pirmsskolu pedagogus no sešām Eiropas valstīm, lai zinošu profesionāļu vadībā apgūtu tehnoloģijas un metodes, kas palīdzētu mācību stundas “iznest” ārpus klases un skolas telpām, izmantojot projektu metodi. Četru dienu intensīvās mācībās pedagogi piedalījās komandu veidošanas un saliedēšanas aktivitātēs, apmeklēja eTwinning Skolu un iepazinās ar tajā pieejamiem materiāliem, inventāru āra aktivitāšu īstenošanai, attīstīja savas sadarbības prasmes ar aktivitātēm no pirmsskolā īstenotiem projektiem, kā arī plānoja starptautiskus eTwinning projektus, kurus rudenī īstenos savās izglītības iestādēs.
Āra pedagoģijas metodes – ieguvums pedagogiem
Tā kā dalībnieku pārstāvētās izglītības iestādes piedāvā dažādas iespējas un mājo ļoti atšķirīgās vidēs, starptautiskais eTwinning seminārs norisinājās gan pilsētvidē, gan mežā un dabas takās, gan muzejā, lai sniegtu pēc iespējas vispusīgāku priekšstatu par mācību darbu ārpus klases telpām.
Semināra dalībnieki apmeklēja pirmsskolas izglītības iestādi “Mežmaliņa”, kas ir gan eTwinning Skola, gan Ekoskola.Tajā dalībnieki iepazinās ar pieejamajiem resursiem āra mācību darba nodrošināšanai, kā arī paši iejutās pirmsskolēnu ādā. Ar dažādu uzdevumu starpniecību blakus esošajā mežā pedagogi kopīgi zīmēja, muzicēja un veidoja stopkadru filmu. Izvēlētās aktivitātes nebija nejaušas. Skolotāju komandu īstenotie uzdevumi bija aizgūti no “Mežmaliņā” īstenotiem projektiem, kuri saņēma Eiropas mēroga atzinību – Act-in-Art; Stories about Minibeasts; Children at the opera.
Cēsu pilī skolotājiem bija iespēja piedzīvot īstu lomu spēles atrakciju, kas bija bagātīga ne tikai ar vēsturisku informāciju, bet arī dažādām jautrām un saistošām aktivitātēm. Tieši šāds formāts jaunākā vecuma bērniem var būt vissaistošākais, jo ar rotaļu palīdzību tiek apgūts lielāks informācijas apjoms. Katrs jaunais fakts par apgūstamo tēmu saistās ar piedzīvojumu, ar kuru daloties ar citiem, tiek nostiprinātas zināšanas.
Savukārt Valmieras “Sajūtu parks” ir ideāla vieta radošai un mērķtiecīgai “klaiņošanai” dabā. Strādājot kopā kā komanda, pedagogi varēja pievērst pastiprinātu uzmanību savai videi, atbalstīt viens otru dažādu objektu atrašanā, dalīties ar idejām, kā savus atradumus pasniegt citām grupām kā arī izrunāja savus sadarbības nosacījumus projekta veiksmīgai īstenošanai. eTwinning projekti nav tikai formāla aktivitāte, to laikā skolotāji iegūst arī draugus no citām valstīm, tāpēc veltīt laiku tam, lai iepazītos tuvāk ar komandas biedriem, ir viens solis patīkamākai pieredzei projekta īstenošanas laikā.
Ko bērni apgūs rudenī?
Semināra laikā eTwinning dalībnieki lika lietā iegūtās zināšanas un savas idejas, lai izplānotu starptautiskus eTwinning sadarbības projektus, kurus īstenos jau šī gada rudenī. Latvijas, Lietuvas, Igaunijas, Polijas, Austrijas un Dānijas pirmsskolēni apgūs visdažādākās tēmas – mācīsies par dabas aizsardzību; apgūs uzņēmējdarbības un produktu veidošanas elementus; veidos dažādas spēles; īstenos zinātniskus eksperimentus, lai saprastu, cik gudri ir dzīvnieki mums apkārt; rakstīs un apmainīsies ar pasakām par dabu, kā arī izmantos vidi, lai attīstītu sociāli emocionālās prasmes.
Atsauksmes
eTwinning semināri ir vieta, kur nozares pārstāvji var satikties, dalīties pieredzē un iegūt jaunas zināšanas. Latvijas eTwinning atbalsta dienests dara visu iespējamo, lai nodrošinātu kvalitatīvas un jēgpilnas mācības jebkuram dalībniekam. Skolotāju labie iespaidi, iedvesma un dzirkstelīte vienmēr mudina paveikt vēl vairāk, tāpēc, ja kādreiz vēl šaubies par to vai eTwinning mācības ir priekš tevis, aicinām iepazīties ar dažiem komentāriem no šo mācību dalībniekiem:
- “Es satiku daudz cilvēkus, kuri dāsni dalījās ar dažādiem noderīgiem padomiem, idejām un savām zināšanām. Šī bija iespēja iegūt jaunu pieredzi, kas arī lika vērīgāk paskatīties uz manu aicinājumu dzīvē.”
- “Es ieguvu daudz ideju dažādām aktivitātēm un padziļinātas zināšanas par eTwinning projektu plānošanu. Kā arī tagad zinu kā pirmsskolas strādā citās valstīs.”
- “Man bija iespēja paplašināt savu zināšanu robežas tieši attiecībā uz āra aktivitātēm, kā arī pārkāpt valodas barjerai. Pirmsskolas apmeklējums bija iedvesmojošs!”