Pieejams ieraksts no vebināra “Mākslīgais intelekts mācību stundu sagatavošanā”

Šī gada 22. novembra vakarā vairāk nekā 200 skolotāju tikās vebinārā, lai izzinātu dažādus mākslīgā intelekta rīkus un iespējas to pielietojumam mācību stundu satura plānošanā. Kopā ar vebināra vadīju Kristīni Andrejevu, dalībniekiem bija iespēja izmēģināt tādus rīkus kā ChatGPT, Canva, Dall-e, Perplexity. Papildus minētajiem, dalībnieki dalījās arī ar citiem noderīgiem rīkiem, ko paši izmanto.

Mākslīgais intelekts – palīgs skolotājam

Šobrīd, kad dzirdam terminu “mākslīgais intelekts”, visbiežāk mums prātā nāk ChatGPT, taču šis ir tikai viens no daudziem rīkiem, ko var izmantot, lai atvieglot sev ikdienas darbu mācību stundu plānošanā. Vebināra sākumā Kristīne demonstrēja kā viņa gatavo savas mācību stundas:

  • Tēmas izpētei un zināšanu atsvaidzināšanai noder rīks Perplexity. Šis rīks spēj iedot labu apkopojumu konkrētai tēmai, norādot arī atsauces, kur informācija ir atrasta.
  • Savukārt plānu rakstīšanai tika izmantot slavenais ChatGPT rīks. Ar šo rīku iespējams paveikt ļoti daudz un vaicājumus var rakstīt arī latviski. Tas spēj informāciju sakārtot tabulās, sniegt konkrētus uzdevumus par interesējošām tēmām. Protams, rīka lietošanā jāpielieto veselais saprāts, jo tas nekad neteiks, ka kaut ko nezina. Ja turpina ar ChatGPT sarunāties, no tā var iegūt tiešām daudz informācijas.
  • Noslēgumā Kristīne demonstrēja prezentāciju gatavošanu rīkā Canva ( gada vebināra ieraksts par Canva lietošanu). Šobrīd Canva piedāvā bezmaksas PRO versiju skolotājiem, kā arī piedāvā jau gatavas prezentācijas par konkrētām tēmām, kuras var pielāgot savām vajadzībām. Šis vienkāršais un pieejamais rīks tiešām var atvieglot darbu un ekonomēt laiku. Rīks piedāvā ne tikai gatavas prezentācijas, bet tas arī sniedz tulkošanas pakalpojumus, ģenerē mākslīgā intelekta attēlus un daudz ko citu.

Vebināra otrajā pusē skolotājiem bija iespēja pašiem izmēģināt šos rīkus, lai izveidotu stundu plānu par sev interesējošu tēmu. Bija iespēja pamēģināt attēlu veidošanu pēc konkrēta vaicājuma. Kristīne norādīja, ko mākslīgais intelekts nespēj. Šīs ir tikai dažas no tēmām, kas izskanēja vebināra laikā. Ja vēlies uzzināt vairāk, noskaties video!

Kristīne Andrejeva – izglītības projektu koordinatore Siguldas Tehnoloģiju izglītības centrā, digitālā dizaina skolotāja Siguldas pilsētas vidusskolā un Siguldas Valsts ģimnāzijā, doktorante Latvijas Universitātē.

K. Andrejeva prezentācija (PDF)

Teorētiskā lekcija par mākslīgo intelektu

Ja vēl neesi pazīstams ar mākslīgā intelekta rīkiem, noskaties Vitas Vītolas-Lapiņas lekciju “Mākslīgais intelekts: ieguvums vai izaicinājums pedagogiem” no eTwinning konferences.

Vebināra ieraksts

Šo un citu vebināru ierakstus iespējams noskatīties sadaļā Tālākizglītība vai Vebināru ieraksti. Lai video jaunumus uzzinātu pirmais, dodies uz mūsu YouTubeatrodi mūsu kanālu un spied “Abonēt”.

Attēla autors un avots: Google DeepMind no Pexels.com (Creative commons licence)

Dalīties
Translate »