Nacionālās eTwinning konferences atskats

eTwinning nacionala konference

 

Jaunatnes starptautisko programmu aģentūra Eiropas skolu sadarbības tīkla eTwinning ietvaros šī gada 9. oktobrī, rīkoja Nacionālo eTwinning konferenci, kurā prezentēja sešus pagājušā mācību gada veiksmīgākos skolu sadarbības projektus un apbalvoja konkursa “Nacionālā eTwinning balva 2021” uzvarētājus. Konferencē NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadošā digitālā pētniece Nika Aleksejeva iepazīstināja dalībniekus par izmaiņām mūsdienu informatīvajā telpā, bet sabiedrisko attiecību un sociālo tīklu komunikācijas speciāliste Alise Pabērza stāstīja par labo praksi, komunicējot sociālajos tīklos.

 

Labākie eTwinning sadarbības projekti – Rēzeknē un Ķekavas novadā

“Nacionālo eTwinning balvu 2021” starptautisko projektu kategorijā, kā arī skatītāju simpātiju balvu ieguva Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas projekts “Change the game yourself!” (projekta iesniedzēja Sandra Trošina). Balvu nacionālo projektu kategorijā ieguva Baložu vidusskolas projekts “Pavasara vēstneši” (projekta iesniedzēja Agnija Grigore), kas īstenots kopā ar Pļavniekkalna sākumskolu (projekta vadītāja Everita Petrova)

 

Labākie projekti aptver dažādus mācību priekšmetus un kompetences

Šogad konkursa finālā iekļuva vietēja un starptautiska mēroga skolu sadarbības projekti, kas pārstāv dažādus mācību priekšmetus un skolēnu vecuma grupas. Austrumlatvijas Tehnoloģiju vidusskolas projekts “Change the game yourself!” veicina izpratni un jaunu zināšanu apguvi IT jomā, sadarbības prasmju attīstīšanu tiešsaistē un komandas darbā, laika plānošanu un saistošā un interesantā veidā izaicina skolēnus pašiem izmēģināt darbu dažādās IT profesijās, radot digitālās spēles. Projekta TwinSpace publiskā pieeja.

Baložu vidusskolas un Pļavniekkalna sākumskolas projekta “Pavasara vēstneši” mērķis bija attīstīt pirmo klašu skolēnu rakstītprasmi, zināšanas par dabā notiekošajām pārmaiņām, kā arī uzlabot IKT rīku lietošanas prasmes. Valodas attīstīšanas nolūkos skolēni veidoja mīklas par izvēlētajiem objektiem un dabas parādībām, meklēja atbilstošus dzejoļus, kā arī mācījās fotografēt un zīmēt pavasara vēstnešus. Projekta noslēgumā tapa mīklu darba lapa, e-grāmata ar pavasara vēstnešu fotogrāfijām un atmiņas spēles, izmantojot skolēnu fotogrāfijas un zīmējumus. Projekta TwinSpace publiskā pieeja.

 

 

Finālisti prezentēšanas secībā (video):

Konkursā vērtēja ne tikai to, kā projekts attīsta dažādas kompetences un kā integrēts mācību saturā, bet arī cik daudz skolēni iesaistīti projekta plānošanā, kā notikusi sadarbība starp projekta partneriem, kā projektā jēgpilni izmantotas informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, cik veiksmīgi sasniegts plānotais rezultāts.

 

Fināla projektu skolēni iejūtas virtuālajā realitātē

Kamēr skolotāji konferencē diskutēja par nozīmīgām izmaiņām informatīvajā telpā un kvalitatīvu komunikāciju sociālajos tīklos, fināla projektu skolēni, kas bija ieradušies prezentēt savus projektus, devās uz portālu “Virtual Reality Riga”, kur izmēģināja dažādas virtuālās realitātes briļļu iespējas, piemēram, 3D zīmēšana, profesiju simulācija, kustību koordinēšana mūzikas ritmā.

 

Izmaiņas mūsdienu informatīvajā telpā

NATO stratēģiskās komunikācijas izcilības centra vadošā digitālā pētniece Nika Aleksejeva dalījās savās zināšanās par izmaiņām un jaunajiem spēles noteikumiem informatīvajā telpā, kuri skar mūs visus. Globāla pandēmija ir ieviesusi izmaiņas. Mēs vairs nelasām vienus un tos pašus avīžu rakstus, neskatāmies vienu un to pašu ziņu izlaidumu. Interneta plašās iespējas piedāvā katram izveidot savu informatīvo telpu, kur bieži faktu patiesumam nav nozīmes. Tādēļ viena no svarīgākajām atziņām, ko dezinformācijas pētniece var piedāvāt ir iemācīties cieņpilni diskutēt un strīdēties. Ir jāmācās uzklausīt un sadzirdēt otru, ir jāmācās pamatot savu viedokli un kritiski jāvērtē informācija, kuru patērējam.

 

 

Publiskā tēla izveide sociālajos tīklos

Sabiedrisko attiecību un digitālās komunikācijas veidošanas speciāliste Alise Pabērza konferencē dalījās ar praktiskiem piemēriem, kā veiksmīgi un kvalitatīvi komunicēt sociālajos tīklos. Skolotāji varēja iepazīties ar veiksmīgiem un mazāk veiksmīgiem konkrētiem skolu publicētajiem Facebook ierakstiem, kā arī uzzināt risinājumus, kā informāciju pasniegt skaidrāk un kādus vizuāļus izmantot. Kaut arī digitālais mārketings nosaka daudz dažādus noteikumus un iespējas, kā komunicēt sociālajos tīklos, attiecībā uz skolām Alise iesaka pieturēties pie viena, svarīgākā noteiktuma – mazāk ir labāk! Tāpat Alise aicināja pedagogus neaizmirst par netiķeti – internetā komunikācija (privātā un publiskā) ir jāveido tā, lai no tās nav kauns arī “tiesas sēdē”. Tā kā skolām bieži vien nav papildu līdzekļu un laika sociālo tīklu komunikācijai, Alise aicina skolas labāk publicēt pāris, bet kvalitatīvus ierakstus mēnesī, skaidri norādot informāciju un pievienot atbilstošu fotogrāfiju (izmantojot brīvpieejas foto datubāzes), nekā aizrauties ar biežiem, emocionāliem tekstiem, kam pievienotas nekvalitatīvas vai pārāk daudz fotogrāfijas.

 

 

Skolotāji piedalīsies Eiropas konferencē un skolas saņem dāvanas no uzvediba.lv

No katra finālā pieteiktā projekta skolotājiem (vairākiem no skolas) tiek piešķirts eTwinning apbalvojums – apmaksāta dalība individuālās profesionālās pilnveides mācībās, par kuru vietu un laiku dalībnieki tiks informēti. Savukārt projektu skolas saņems dāvanu karti no uzvediba.lv dažādu galda spēļu iegādei, lai arī turpmāk izdotos bērnus aktīvāk iesaistīt mācību procesā, vieglāk saprast klašu emocionālo noskaņojumu un palīdzētu bērniem/jauniešiem labāk komunicēt vienam ar otru.

Skatīt fotogaleriju.

Dalīties
Translate »