eTwinning Skolu mācībās tiekas skolotāju un skolēnu komandas

Ik gadu eTwinning Nacionālā atbalsta dienesta komanda piedāvā īpašu profesionālās pilnveides iespēju “eTwinning Skola” statusu ieguvušajām iestādēm, lai tās atbalstītu ceļā uz kopīgajiem Eiropas mērķiem. Pavasarī, tiekoties ar skolām tiešsaistē, kopīgi kā lielāko izaicinājumu izvirzījām vienu no eTwinning pīlāriem – skolēns kā virzītājspēks. Šī mērķa sasniegšanai no 9. līdz 11. augustam Valmierā organizējām trīs dienu mācības, kurās piedalījās skolotāji un arī skolēni. Mācībās piedalījās skolotāju un skolēnu komandas no 12 Latvijas izglītības iestādēm, kas ieguvušas “eTwinning Skola” statusu, kopīgi plānoja eTwinning projektus, ņemot vērā tieši skolēnu idejas un ieceres.

Skolotāji novērotāji

Pirmajās divās dienās skolotāji un skolēni piedzīvoja daudz komandas saliedēšanas aktivitāšu gan viesnīcas konferenču zālē, gan Gaujas Stāvo krastu Sajūtu takā. Aktivitāšu laikā izveidojās skolēnu un skolotāju projektu komandas un radās pirmās idejas projektiem. Pēc tam skolēni iepazinās viens ar otru tuvāk un apsprieda pirmās domas par iespējamo projektu kopā ar eTwinning vēstnieci Edīti Sarvu. Savukārt skolotāji tikās ar Laumu Žubuli, lai definētu sev, ko tieši nozīmē atbalstīt skolēnu projekta plānošanā, un kādas tieši prasmes katram no skolotājiem būtu attīstāmas. Kad skolēni un skolotāji atkal satikās, skolēni jau bija izveidojuši savas projektu komandas un dalījās savos pirmajos iespaidos un idejās. Pirms uzsākt darbu pie detalizētas projektu idejas plānošanas skolotājiem tika dots uzdevums – nerunāt, novērot un atzīmēt, kas skolēniem izdodas ļoti labi un atzīmēt sev savas emocijas un izjūtas. Pēc pirmajiem soļiem plānošanā skolēni atzina, ka bija neierasti, tas, ka skolotāji nepiedāvāja idejas, vai nekomentēja paveikto, taču visām skolēnu komandām darbs padevās.

Mācību otrajā dienā skolēni kopā ar Edīti Sarvu un Lieni Milleri devās plānošanas pārgājienā pa Valmieru. Pārgājiena laikā savās projektu komandās plānoja projekta sasniedzamo rezultātu, aktivitātes un izmantojamos resursus. Skolotāji tikmēr kopā ar Laumu Žubuli iepazina dažādas neformālās izglītības metodes, kuras var izmantot darbā ar skolēniem. Pēc atgriešanās skolēni izstāstīja savu projekta plānu skolotājiem un sāka gatavoties projektu prezentācijām.

Skolēnu projektu idejas

Trešajā diena sākās ar skolēnu radošajām prezentācijām. Lūk, kādas bija skolēnu projektu idejas:

  • Lapu terminators – skolēni savāc un izpēta dažādu lapu uzbūvi un tad izveido lapas 3D modeli. Izveidoto modeli printē ar 3D printeri, un rada saliekamu puzli, kas kalpo kā izglītojoša spēle.
  • Video spēles – skolēni izpēta videospēļu vēsturi un par to sagatavo informatīvu materiālu un galda spēli.
  • Mālējam? Nē! Špaktelējam! – skolēni izpētīs kosmētikas vēsturi un tās pielietojumu ikdienā un dažādus modes silus, veicot dažādus izaicinājumus. Projekta laikā cer lauzt stereotipus par to, ka kosmētikai ir tikai meitenēm.
  • Draudzīga sportiska veselība – skolēni izplānos un novadīs paši savas sporta spēles. Iesaistīto skolu skolēni spēlēs gan jau zināmas spēles, gan pašu izdomātas stafetes.
  • Par pareizu valodu – skolēni veidos dažādas aktivitātes par pareizu latviešu valodas lietošanu, lai popularizētu to jauniešu vidū. Plānots veidot gan testus, gan spēles, gan informatīvus materiālus, lai mazinātu aizguvumu un svešvārdu lietojumu ikdienā.

Pēc prezentācijām skolēni izvērtēja gan savu sadarbību ar citiem skolēniem gan ar savas skolas skolotāju. Mācībās daudz tika iegūts un rezultātā visi atzina, ka ir par 100% pozitīvi uzlādēti un gatavi atgriezties skolās, lai īstenotu savas projektu idejas. Mēs ceram, ka redzēsim pozitīvas pārmaiņas un vairāk skolēnu iesaistīsies eTwinning projektos ar savām idejām. Paldies visām “eTwinning Skola” statusu ieguvušajām iestādēm, kuras piedalījās mācībās!

Dalīties
Translate »