eTwinning minikonferencē diskutē par VR izmantošanu izglītībā un prezentē projektu idejas VR integrēšanai mācību stundās

Šī gada 29.martā, eTwinning un Samsung virtuālās realitātes (VR) mācību ietvaros Rīgā norisinājās minikonference “Virtuālās realitātes tehnoloģijas izglītībā – iespēja vai zemē nomests laiks?”. Minikonference bija noslēgums trīs dienu mācībām skolotājiem par VR tehnoloģiju izmantošanu mācību procesā, kurās 24 skolotāji 12 dažādām Latvijas skolām praktiski darbojās ar Samsung Gear VR brillēm, iepazina dažādas VR platformas un to lietošanas iespējas, kā arī izstrādāja eTwinning sadarbības projektus.

Minikonferences ieraksts pieejams eTwinning Facbook lapā.

Diskutē par VR lomu izglītībā

Konferences pirmajā daļā trīs virtuālās jomas profesionāļi VR jaunuzņēmuma “Vividly” pārstāve Gunita Kuļikovska, VR jaunuzņēmuma “Anatomy Next” pārstāvis André Nitzschmann un LU pedagoģijas doktorantūras programmas studente Lana Frančeska Dreimane kopā ar mācību dalībniekiem un citiem skolotājiem diskutēja par virtuālās realitātes tehnoloģiju izmantošanas iespējām izglītībā. Kaut arī daļa skolotāju atzina, ka nedaudz baidās no VR tehnoloģiju ienākšanas skolā, jo tas varētu veicināt tehnoloģiju atkarību, diskusijas dalībnieki vienojās, ka svarīgi ir atrast jēgpilnu pielietojumu. “Vividly” pārstāve Gunita Kuļikovska komentē, ka “Svarīgākais nav tehnoloģija, bet gan saturs, prasmes un ko ar šo pieredzi mēs vēlamies skolēniem iemācīt. Pieredzei un saturam ir jāatbilst tehnoloģijai, tās jāpielāgo atbilstošam saturam jo tehnoloģija ir tikai rīks. Virtuālās un iekļaujošās realitātes rīkus var lieliski izmantot, lai mācītu to mācību saturu, kas skolēniem visvairāk “buksē”, jo šī imersīvā pieredze ļauj ne tikai “izdzīvot” dažādas situācijas un vides, bet pašiem tās dizainēt un veidot.” LU pedagoģijas doktorantūras programmas studente Lana Frančeska Dreimane, kura šobrīd aktīvi pēta VR nozīmi mācību mērķu sasniegšanai akcentē, ka “VR risinājumi nemaina veidu, kā mēs mācāmies, bet papildina un paātrina to. Virtuālā realitāte ir viens no dabiskākajiem mācīšanās veidiem, jo tā ir mācīšanās caur praksi un pieredzi.”

Aicina skolām pašām nākt ar iniciatīvu un izstrādāt saturu, kritiski vērtēt pieejamo

VR jaunuzņēmuma “Anatomy Next” pārstāvis André Nitzschmann norāda, ka “Svarīgi ir mēģināt, iesaistīt arī vecākus un meklēt atbalstu, lai radītu veiksmes stāstus. Ir daudz brīvi pieejami bezmaksas materiāli, bet es domāju, ka “gala lietotāji”, šajā gadījumā skolotāji un skolēni VR saturu var noteikti izveidot daudz labāk par tehnoloģiju radītājiem, kuri paši bieži vien maz zina par konkrēto tēmu vai mācību priekšmetu.” Lana Frančeska Dreimane papildina, ka “Noteikti jāmāca arī skolēniem kritiski izvērtēt pieejamo multimediju, tostarp VR tehnoloģiju pieejamo saturu, kā arī domāt par savu autortiesībām gan pieejamo materiālu izmantošanā, gan savu radīšanā.”

Skolas prezentē savas idejas

Konferences otrajā daļā 12 izglītības iestāžu skolotāji no visas Latvijas iepazīstināja ar savām idejām, kā VR tehnoloģijas integrēt savā mācību stundā, izveidojot virtuālus sadarbības projektus eTwinning sadarbības vidē.

Projektu idejas klātienē vērtēja eTwinning komanda, kā arī virtuālās realitātes nodarbību vadītāji, radošākajām un interesantākajām atzina 3 projektu idejas:

  • 1.vieta: Tukuma 2.vidusskolas un Skrundas vidusskolas projekts “Virtuālais ceļojums Skrunda-Tukums”
  • 2.vieta Priekuļu vidusskolas un Madonas pilsētas vidusskolas projekts “Pasakas virtuālajā realitātē”
  • 3.vieta Ludzas pilsētas ģimnāzijas un J.Endzelīna Kauguru pamatskolas projekts “Pirmie soļi virtuālajā realitātē”

Idejas VR izmantošanai ir visdažādākās. Tukuma 2.vidusskolas un Skrundas vidusskolas komanda uzsāka projektu “Virtuālais ceļojums Skrunda-Tukums”, kura mērķis ir izveidot virtuālu ceļojumu par dzelzceļa vēsturisko lomu pilsētu, sabiedrības attīstībā un matemātiskajām likumsakarībām saistībā ar dzelzceļu Priekuļu vidusskolas un Madonas pilsētas vidusskolas komanda projektā “Pasakas virtuālajā realitātē” ar virtuālo pasaku palīdzību vēlas veicināt skolēnu interesi par latviešu tautas folkloru, attīstīt lasītprasmi, teksta izpratni, papildināt vārdu krājumu, kā arī attīstīt telpisko domāšanu, gūstot pieredzi 3D modelēšanā. Ludzas pilsētas ģimnāzijas un J.Endzelīna Kauguru pamatskola uzsāka projektu “Pirmie soļi virtuālajā realitātē”, kurā skolēni pētīs un pēc tam virtuālajā vidē veidos ievērojamākos Valmieras un Ludzas vietas.

3D modeļu piemēri

Dalīties
Translate »