Eiropas Brīvprātīgais darbs

Eiropas Brīvprātīgais darbs ir
Tava iespēja braukt un strādāt uz kādu Eiropas valsti.
Brīvprātīgais darbs ir darbs bez samaksas.
Tas ir darbs, kas palīdz daudziem cilvēkiem.
Tu vari 2 līdz 12 mēnešus strādāt kādā organizācijā Eiropā.
Tu vari darīt cilvēkiem ļoti vajadzīgu darbu!
Pēc darba projektā Tu vari saņemt Jaunatnes pasi.
Tajā ir ierakstīts kādu darbu Tu veici un ko jaunu iemācījies.
Eiropas Brīvprātīgā darba projekti ir ļoti dažādi.
Projekti ir saistīti ar vidi, mākslu, kultūru, veselību,brīvā laika aktivitātēm.

1. piemērs
Māra no Latvijas aizbrauca uz Franciju.
Tur viņa strādāja ar skolas vecuma bērniem.
Bērniem bija skolas brīvdienas.
Māra ar bērniem gāja ekskursijās.
Viņi makšķerēja, daudz runāja par jūru un tās iemītniekiem.
Viņa daudz ko iemācīja bērniem.

2. piemērs
Jānis no Latvijas aizbrauca uz Zviedriju.
Zviedrijā viņš strādāja informācijas centrā.
Viņš palīdzēja jauniešiem atrast informāciju,
kur strādāt, mācīties, kā pavadīt brīvo laiku.
Jānis rīkoja dažādus kultūras un kino pasākumus.
Pasākumos visi varēja stāstīt par savas tautas kultūru
un par sevi.
Jaunieši varēja iepazīt citu tautu valodas.
Viņi varēja darīt kaut ko pavisam jaunu,
bez īpašas iepriekšējās sagatavošanās.

Brīvprātīgajā darbā var piedalīties 18 līdz 30 gadus veci jaunieši.
Strādāt var no 2 līdz 12 mēnešiem.
Brīvprātīgais darbs ir darbs bez samaksas.
Taču dalībniekiem apmaksā ceļa izdevumus,
uzturēšanās izdevumus, apdrošināšanu un valodas kursus.
Dalībnieki saņem arī nelielu kabatas naudu.
Tā ir domāta ikdienas izdevumiem.
Projektos īpaši aicina jauniešus ar invaliditāti.

Ja vēlies kļūt par Eiropas brīvprātīgo,
ja Tev nav skaidri kādi jautājumi,
raksti uz e-pastu info@jaunatne.gov.lv vai zvani uz tālruni
67358065!