"Es mīlu jūsu meitu!"

"Dziesmas trīs valodās. Ledus salaušana. Nakts trasīte ar kontrolpunktiem un ugunskuru. Precēšanās un grūbu biezputra. Vingrošana kā Francijā. Māja pilna ar dažādu valstu jauniešiem un Mārtiņš spēlē elektrisko ģitāru. Pikniks ar nopietnu parunāšanos. Šīs un vēl daudz citas aizraujošas lietas piedzīvoja jaunieši no Latvijas, Slovēnijas, Francijas un Slovākijas, 10 dienas pavadot Talsos, jauniešu apmaiņas „Es mīlu jūsu meitu” ietvaros."

Trešā diena bija oficiālā apmaiņas atklāšana. Pēc brokastīm visi sapulcējāmies lielajā zālē un mazliet oficiālāk kā iepriekšējā dienā iepazināmies caur dažādām aktivitātēm un „Ledlaužiem”, kā arī kopīgi izdomājām noteikumus, kurus būs jāievēro visas nometnes laikā, piemēram, ja kāds nokavē 5 minūtes no aktivitātes sākuma, tad viņam ir jādzied kāda dziesmiņa, attiecīgi par 10 minūtēm – divas. Arī runāt drīkstēja tikai angļu valodā, lai nerastos pārpratumu. Tad jau pienāca pusdienlaiks. Pēc pusdienām visi atkal pulcējāmies zālē, bet aktivitātes nolēmām rīkot ārā, jo bija ļoti jauks laiks. Mēs spēlējām dažādas vārdu spēles, lai labāk atcerētos viens otra vārdu. Uzsākām arī spēli „Slepenais draudziņš”, kas ,manuprāt, bija ļoti interesanti. Pirms vakariņām visu valstu grupas sagāja kopā, lai apspriestu apmaiņā notiekošo, izteiktu savas vēlmes un vajadzības. Pēc vakariņām latvieši sāka gatavoties nakts trasītei, ko bijām sākuši gatavot jau iepriekš, bet pārējie tikmēr bija sadalīti internacionālās grupās un gatavoja savas komandas nosaukumu, karogu un komandas dziesmu. Plkst. 21:00 sākās nakts trasīte pa vietējo apkaimi, kurā piedalījās visas grupas, bet latvieši visus sagaidīja katrā punktā, kur bija jādara kāds uzdevums. Trasīte tiešām bija ļoti interesanta un visi dabūja izsmieties un kārtīgi izsportoties. Galapunktā mūs sagaidīja ugunskurs ar tēju, desām un visu, kas pieklājas. Tur notika arī apbalvošana ar diplomiem, jo tika vērtēta gan aktivitāte, gan karogi, gan dziesma...kopīgi vienojāmies, ka uzvarētāji ir visi. Pats par sevi saprotams, ka tālāk sekoja dziesmu, runu un pat deju vakars.

Ceturtā diena bija Latvijas diena. Pēc brokastīm, lai ātrāk pamostos, visi kopīgi veicām dažas aktivitātes. Pēc tām Latvija prezentēja kāzas latviešu gaumē. Tā kā ne vienmēr viss ir kā romantiskās filmās, tad arī mēs parādījām, kā tas mēdz notikt reālajā dzīvē caur humoru, kad precas tikai dēļ naudas vai, kad līgavainis tiek pieķerts ar citu sievieti. Kāzu gaitā tika parādītas arī senās latviešu kāzu tradīcijas pār septiņiem tiltiem, atrasto kāpostgalvu u.c. Latviešu kāzas tiešām bija izdevušās un visiem ļoti patika. Pēc pusdienām pievērsāmies darbnīcām, spēlēm un dažādām sporta aktivitātēm. Vēlāk kopīgi pārspriedām dienā padarīto un turpmāk gaidāmo. Pēc vakariņām bija Latviešu nacionālais vakars, kad Latvijas jaunieši prezentēja savas valsts nacionālo ēdienu un spēles. Mūsu komanda izvēlējās gan grūbu biezputru, gan zirņus, gan „Laimas” šokolādes un konfektes un vēl daudz ko citu. Mūsu ēdienu novērtēja atzinīgi.

Piektā diena – Slovākijas diena. No rīta, lai iekustētos, slovāki mums demonstrēja savas valsts aktivitātes, savukārt mēs centāmies tās izpildīt. Kad bijām mazliet iekustējušies un pamodušies, pēc brokastošanas slovāku komanda demonstrēja mums savas valsts tradicionālās kāzas. Viņu kāzas ir ļoti līdzīgas latviešu tradicionālajām kāzām un viss norisinājās „baznīcā”. Pēc pusdienām, kā jau ierasts, ķērāmies klāt darbnīcām, spēlēm un sporta aktivitātēm, kā arī ik dienišķā dienas apspriede visiem kopā neizpalika. Pēc vakariņošanas mums tika demonstrēts Slovākijas nacionālais ēdiens.

Nākamā diena bija veltīta Francijai. Arī franči pēc brokastošanas mūs pamodināja, vingrojot tā kā to dara Francijā. Arī franču kāzas, līdzīgi kā mūsu veidotās, bija netradicionālas. Šajā gadījumā netradicionāla bija līgava – vīriešu dzimtas pārstāvis, savukārt līgava bija francūziete, kura ļoti atgādināja mums visiem zināmo Puaro. Kā jau ierasts, pēc pusdienām sekoja ļoti interesanti grupu darbi un vēl daudz un dažādas aktivitātes un, protams, kopīgais dienas kopsavilkums. Pēc vakariņām francūži mums prezentēja savas valsts nacionālo ēdienu. Kā jau visiem zināms, Francija ir pazīstama ar ļoti lielu un dažādu sieru klāstu, tad nu to mēs arī izgaršojām un vēl daudz ko citu raksturīgu Francijai.

Septītā bija Slovēnijas diena. Slovēņu rīta rosme bija tiešām uzmundrinoša un diezgan labi pamodāmies. Kāzas bija tradicionālā veidā. Bija atainota arī iepazīšanās, laulību reģistrēšana, kā arī pirmā kāzu nakts un daudzas slovēņu kāzu tradīcijas. Tālāk, protams, sekoja grupu darbi, aktivitātes, darbnīcas un dienas kopsavilkums. Slovēņi savā nacionālajā ēdienu vakarā deva mums viņu tradicionālos ēdienus, dažādus saldumus un dzērienus. Interesanti bija tas, ka bija uzklāti jau galdi ar norādītām vietām katram atsevišķi un uzliktām kartītēm uz galda.

Astotā diena bija īpaša diena tieši mūsu grupai, jo tā bija „Talsu diena”. Pēc brokastīm devāmies no „Laumu dabas parka” ceļā uz Talsiem. Tur katram latviešu grupas dalībniekam bija sava grupiņa – no katras valsts viens dalībnieks. Arī man bija 3 jauki cilvēki. Mums bija vairākas stundas laiks, lai aizvestu šos cilvēkus uz savām mājām, parādītu kā dzīvojam, iepazīstinātu ar saviem vecākiem un kopā papusdienotu. Tā kā bija pietiekami daudz laika, tad man iešāvās prātā ideja uzaicināt vienu draugu, grupas biedru, ģitāristu Mārtiņu. Nepagāja ne cik ilgs laiciņš, ka mana māja bija pilna ar dažādu tautību jauniešiem, kuri uzmanīgi klausījās, kā Mārtiņš viņiem spēlēja elektronisko ģitāru. Viņiem ļoti patika un tas beidzās jau ar dziesmu pasūtīšanu, dziedāšanu un nākamās aktivitātes mazu nokavēšanos. Tātad...nākamā aktivitāte Talsu dienā bija īstu laulību noskatīšanās. Tas bija aizraujoši. Pēc laulībām varējām uzdot jautājumus. Tā kā bija jau vakariņu laiks, tad devāmies atpakaļ. Pēc vakariņām mūs sagaidīja sen gaidītais Talantu vakars, kad katrs rādīja savu talantu. Tie bija ļoti dažādi – viens ēda čebureku, viens dziedāja, viens repoja, cits taisīja pudiņu u.c., bet es, personīgi, uzaicināju atbraukt savu sporta deju partneri un nodejojām dažas Latīņamerikas dejas. Man visinteresantākais priekšnesums šķita francūzietes žonglēšana ar uguns bumbām, kuras bija iekārtas ķēdēs. Talantu vakars, manuprāt, bija fantastisks un ļoti aizraujošs. Redzējām daudz tādu lietu, ko dzīvē nekad nebijām redzējuši un varbūt nekad vairs neredzēsim. Pēc Talantu vakara bija karaoke un tai neatņemama sastāvdaļa bija dejas visas nakts garumā.

Arī nākamā diena bija ekskursijas diena. Visi kopā devāmies uz Rojas jūras piekrasti. Tur kopā pastaigājāmies, spēlējām dažādas spēles un pat nepamanījām, cik ātri pagāja laiks. Visiem sāka gribēties ēst, tāpēc devāmies uz „Balto kāpu” un taisījām pikniku. Pēc piknika diskutējām par dažādām tēmām un projektu kopumā. Mājās atgriezāmies tieši uz vakariņām. Pēc tam mums bija mazliet brīvais laiks, lai varētu saposties Deju maratonam. Tad nu pucējāmies, sameklējām sev deju partnerus un devāmies uz lielo zāli. Visu valstu līderi bija žūrija. Noteikumi bija vienkārši – uzvarētāju pāris ir tas, kurš dejos visilgāk, neapstājoties ne uz brīdi. Ja apstājās, tad tiek diskvalificēti. Deju maratons sākās plkst. 21:00 un turpinājās līdz aptuveni 4:00.

Pēdējā diena. Pēc brokastīm sākām gatavot Eiropas kāzās, kurās atspoguļojās visu valstu tradīcijas. Par līgavu izraudzījāmies latvieti, savukārt līgavainis bija slovēnis. Līdz pusdienām cītīgi gatavojām kopējās Eiropas kāzas. Pēc pusdienām bija pēdējā kopējā apspriede, anketu aizpildīšana un diskusija par visu projektu kopumā. Tad aizpildījām viens otra atmiņu kladītes, ko latviešu grupa jau bija sagatavojusi iepriekš, kā arī apmainījāmies ar kontaktiem. Bet tad sekoja dalībniekiem ļoti interesējošā lieta – „Slepenā draudziņa” atklāšana. Tas tiešām bija ļoti emocionāls pasākums. Pēc tam visi devām pakot savas mantas. Pēc vakariņām bija ilgi gaidītās Eiropas kāzas, ko tik cītīgi bijām gatavojuši. Tās bija tradicionālas visu valstu kopējas kāzas, kurās bija ieliktas visu valstu paražas. Mums piebiedrojās arī divas televīzijas komandas un žurnālisti, kas bija ļoti ieinteresēti, ko tad mēs esam te sastrādājuši. Manuprāt, Eiropas kāzas izdevās lieliskas. Visi tās atzinīgi novērtēja.

Protams, tam visam sekoja noslēguma ballīte ar dejām un smiekliem līdz rītam.

No rīta visi devās ceļā uz lidostu. Atvadas bija grūtas un ļoti emocionālas. Bet visi kopā norunājām, ka tiksimies vēl un ar tādu norunu arī atvadījāmies.